Mi az a pilates?
 
A Pilates egy több mint 100 éve létező testformáló módszer, Joseph Pilates fejlesztette ki elsősorban rehabilitációs céllal. Módszere Amerikában vált fitness trenddé, a sztárok alakformáló módszere lett. (pl. Kate Hudson, Gwyneth Paltrow )
 
A Pilates torna nyújtó és erősítő gyakorlatokból áll, amelyek elsősorban a test középpontjára koncentrálnak. A testre, mint egészre tekint, egységben edzi, nem külön izmokra korlátozva.
 
A Pilates torna amellett, hogy szép, szálkás izomzatot eredményez, javítja a testtartást, fejleszti a test hajlékonyságát és a mozgáskoordinációt.
 
A Pilates stabilizálja a gerinc izületeit, rugalmassá, és erőssé teszi a testet, megismerteti a gerinc megtámasztására és védelmére szolgáló izomműködéseket.
 
KINEK AJÁNLOTT A PILATES?
 
Pilatesnek az volt a meggyőződése, hogy az ember olyan öreg, amilyennek a hátgerincét érzi. Így a Pilates mindenkinek segít. A fiatalok és az idősebbek , az edzettlenebbek és az edzett sportolók tornája egyaránt.
 
Annak ajánljuk, aki erős, de formás testre vágyik, aki ülőmunkát végez, aki nem szeret hangos zenére ugrálni, aki szeretne javítani a testtartásán, aki harmóniára törekszik.
 
„Közérzeted tíz alkalom után jelentősen javul, tested húsz óra után megszépül, harminc óra után teljesen új ember válik belőled. „
 
Joseph Pilates
az oktatód
 
Szilágyi Andrea
 
Már gyermekkoromban életem részévé vált a sport, a zene és a tánc. 4 évesen kezdtem el balettozni, 8 évig jártam egy debreceni balettiskolába, ahol a sok balettórának és fellépéseknek köszönhetően életem részévé vált a rendszeres mozgás. 6 évig úszóedzésekre jártam, több versenyen vettem részt. 3 évig versenytáncoltam, ezenkívül hegedülni és gitározni tanultam, így magas szintű zenei ismeretekkel rendelkezem. 2002- ben ismerkedtem meg az aerobik sportággal, ami egyből magával ragadott, hiszen benne van a sport, a zene és a tánc.
 
2008- ban aerobik oktatói képesítést szereztem, és több fitneszteremben tartottam rendszeresen aerobik órákat.
 
Főállásban banki dolgozóként ülőmunkát végeztem, és emiatt folyamatos hátfájástól szenvedtem. Erre próbáltam megoldást keresni, és így lettem a Pilates szerelmese és 2009 –ben Pilates oktatói képesítést is szereztem, és a rendszeres óráimat pilates órákkal bővítettem.
 
2012- ben született meg az első gyermekem, azóta három gyermek édesanyja vagyok. A terhességek alatt, és után is sportoltam, ami segített az alakom megőrzésében, a Pilates segített a szülések utáni regenerálódásban, és a kisgyermekek gondozásával járó nehézségek (cipelés, hajolgatás, hátfájás, fáradtság stb.) leküzdésében. A rendszeres testmozgással jó példát mutatok a gyermekeimnek, nekik is már gyermekként életük részévé válik a sportos életmód, és így várhatóan fitt és egészséges felnőtté válnak majd.
 
Szeretném elérni, hogy az emberek a segítésemmel megismerjék a mozgás örömét, hiszen mindenki számára fontos lenne a rendszeres testmozgás. Ehhez megfelelő szakmai tudással rendelkezem, és folyamatosan képzem magam, hogy munkám során a legjobb technikákat tudjam alkalmazni. Azoknak ajánlom az alakformáló és pilates óráimat, akik izomsérülések nélkül szeretnének jó hangulatú, változatos, egész testet átmozgató edzéseken részt venni, akik szeretnének testsúlyt csökkenteni, jó erő- állóképességet és formásabb alakot szerezni.