Magas intenzitású intervallum tréning (HIIT)

 

 

Az intervallum tréningek alapja a magas- és az alacsony intenzitású edzésszakaszok váltakozása. A magas intenzitású szakaszok túlnyomó részt anaerob típusú gyakorlatokat tartalmaznak, míg a regenerációs időszak célja a pulzusszám csökkentése aerob jellegű gyakorlatokkal vagy pihenéssel. A magas intenzitású intervallum tréning (high intensity intervall training, HIIT ) fokozatosan csökkenti az edzés időtartamát, azonban ezzel egyidejűleg növeli a gyakorlatok intenzitását is, így fokozva a rendszeresen edző személy erő- és állóképességét is. A tréning egyértelműen növeli a vitál kapacitást és a teljesítőképességet is, emellett rövidebb idő alatt több kalóriát is égethetünk.

 

Kutatások kimutatták, hogy míg egy átlagos aerobic edzés után az anyagcsere 24 óra után áll vissza eredeti állapotába, addig egy intervallum tréning után, ez duplájára nő, így 48 órán keresztül élvezheti a szervezetünk a mozgás kedvező hatásait. Ezek közül legkiemelkedőbb a zsír anyagcsere felgyorsulása, ezáltal a bőralatti zsírszövet jelentős csökkenése.

 

Azoknak ajánlott ilyen edzésprogramot végezniük, akik szeretnék csökkenteni a test-zsír összetételüket, növelni kardiovaszkuláris állóképességüket, vagy csak szimplán a határaikat akarják feszegetni.

az oktatód

 

Szőke Szonja

 

Üdvözöllek!

 

Szőke Szonja vagyok, gyógytornász-fizioterapeuta. 2019 nyarán végeztem el sikeresen a Debreceni Egyetem Népegészségügyi Karán a gyógytornász képzést. Rendkívül elkötelezettnek tartom magam a szakmám és a hozzám fordulók iránt egyaránt. Az egyetemi tanulmányaim mellett folyamatosan végeztem kutatómunkát sportolók körében és beleástam magam a sportsérülés prevenció rejtelmeibe, valamint számos továbbképzésen vettem részt. Úgy gondolom, hogy a legújabb ismeretek elsajátítása rendkívül fontos a naprakész tréningprogram összeállítása szempontjából, így amikor csak tudom, bővítem a már meglévő tudásom, hogy minél több aspektusól tudjam megközelíteni a fennálló problémát és a lehető legjobb megoldást kínálni rá. Néhány évvel ezelőtt pedig megismerkedtem a magas intenzitású intervallum tréning (HIIT) előnyeivel is, amit az utóbbi évek során hatalmas szenvedéllyel végzek.

 

Mit nyújthatok számodra?
• Összetett mozgásszervrendszeri vizsgálatot a gyógytornaprogram megkezdése előtt.
• Komplex fizioterápiás mozgásprogramot, ha csak egy kis átmozgatásra vágysz, de akár akkor is, ha mozgásszervi panaszaid már megnehezítik a mindennapjaidat.
• Biztonságos edzést a fokozatosság- és az egyénre adaptált gyógytorna elveinek betartásával.
• Kiegészítő technikákat, melyekkel kibővítem az általános kezelési protokollt: kinezio- és dynamic taping, SMR hengerezés trigger pont terápiával egybekötve.
• Életmódbeli tanácsokat, melyek megelőzhetik vagy csökkenthetik a már kialakult fájdalmat, vagy a fiziológiástól eltérő mozgásszervi állapotot.
• További fontos ismereteket az emberi test vázizomrendszerének működéséről, és az esetlegesen fennálló problémáról.

 

Minden elhatározás VELED kezdődik! Ha úgy érzed megérett az izomzatod némi karbantartásra szorul vagy egy rossz mozdulat, sérülés következményeit hátrahagyva szeretnél újra formába lendülni, keress fel bizalommal!

 

A mottóm: Egy év múlva azt kívánod majd, bárcsak elkezdted volna ma.