Mi a gerinctorna?  
 
Gerincünket napról napra folyamatosan terheljük: sokat ülünk vagy sokat állunk, megerőltető munkát végzünk, vagy éppen ellenkezőleg, nincs időnk rendszeres testmozgásra, sportolásra. Tartós egyoldalú terhelés következtében a csigolyák kimozdulnak természetes helyzetükből. A porckorongok között lévő kocsonyás anyag elkezd kiboltosulni, így alakul ki a gerincsérv, porckorongsérv. Ilyenkor a cél a kiboltosulás megszüntetése, visszahúzása.
 
Az elváltozások hatására a gerinc elveszíti stabilitását, ami egyenes út a hátfájáshoz, hiszen a gerinckörnyéki izmok folyamatosan próbálják kiegyensúlyozni és stabilizálni a gerincet. Ennek következtében az izmok begörcsösödnek, fájdalmassá válik a mozgás.
 
Gerincsérv vagy porckorongsérv a gerinc bármely szakaszán kialakulhat, leggyakrabban azonban a deréktáji, lumbális és a nyaki szakaszon fordul elő.
 
A gerinc tehermentesítése segíthet a kiboltosulás megszüntetésében. Ha a csigolyákat nem éri terhelés, a kocsonyás anyag visszahúzódhat, így a tünetek enyhülnek.
az oktatód
 
Rácz Henrietta
 
Rácz Henrietta vagyok, személyi edző és gyógytornász. 2016 nyarán sikeresen elvégeztem a gyógytornász szakot a Debreceni Egyetemen, valamint ezzel egyidejűleg a testépítő–fitness sportedző OKJ képzést. Az egyetemi évek alatt és a bizonyítványok megszerzése óta is aktívan dolgozok mindkét területen, számtalan tapasztalatra és tudásra tettem szert annak érdekében, hogy Neked profi módon segíthessek!
 
Ha úgy érzed, hogy el szeretnél kezdeni egy új korszakot, és szükséged van egy olyan ember támogatására és segítségére, aki nem csak esztétikai, de tested funkcionális működésének és belső motivációd fejlődésére törekszik, akkor dolgozz együtt Velem.
 
Mit nyújthatok számodra?
 
– Ha komplex mozgásra vágysz, szeretnél versenyre lépni önmagaddal, feszegetni a határaid, és az óra végére azt szeretnéd érezni, hogy hazamenni nincs erőd, akkor kihasználjuk a crossfit edzés adta lehetőségeket. Saját testsúllyal és különböző eszközök alkalmazásával (kettlebell, trx, szabadsúlyok, medicinlabda, stb.) egy igen izgalmas edzésben lehet részed. Ezzel hatékonyan növelhetjük az erődet, állóképességedet, koordinációdat, nem utolsó sorban rendkívül gyorsan dekoratív külsőre tehetsz szert. Ha a hagyományos testépítő gyakorlatok szerelmese vagy, akkor a megfelelő edzésterv felépítésével tömegesítjük az izomzatodat, szálkásítunk, végül pedig formában tartunk a megfelelő életmód betartásával.
 
– Abban az esetben, ha a múltban mozgásszervi sérülést szenvedtél el, műtéten estél át, gerincsérved van stb., és ezek után nem tudod, hogyan kezdhetnél neki illetve térhetnél vissza biztonságosan az edzés világába, akkor hívj segítségül engem. Különböző gyakorlatokkal és technikákkal nem csak a sérült terület állapotát, de a tartásod javítását is megcélozzuk, ugyanis a gerinc és a medence korrekt helyzete az alapja a többi ízület és izom egészséges működésének. Mindezt kiegészíthetjük kineziológiai tapasz felragasztásával, amely hatékonyabbá teheti a közös munkánkat, pl.: a fájdalom csökkentésével, a stabilitás növelésével, az izmok lazításával stb.
 
– Segítségemmel megtanulhatod a helyes étkezést, hogy mit ajánlatos edzés előtt és után fogyasztani, milyen vitamin, ásványi anyagok pótlása és táplálék kiegészítők fogyasztása szükséges ahhoz, hogy fokozd a teljesítményed, növeld a tömeged, vagy akár segítsen a testzsírszázalék csökkentésében.
 
Ne feledd, bármi is legyen a kitűzött célod, a gyógytornász nézetem mindig veled lesz, így a testtartásod és a mobilitásod anélkül is javulni fog, hogy azt észrevennéd!